Esti aici
Acasa => Monden => Vitamina care te ajută în lupta cu COVID-19. Ce alimente trebuie să consumăm pentru protecție în fața bolii

Vitamina care te ajută în lupta cu COVID-19. Ce alimente trebuie să consumăm pentru protecție în fața bolii

Un sistem imunitar care functionează perfect este extrem de important, în special acum, pe timp de pandemie. Iar alimentele bogate în vitamina D sunt cele care ne ajută să fim mai rezistenți în fața pericolelor legate de sănătate, chiar și COVID-19, pentru că întăresc sistemul natural de apărare al organismului.

CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE IULIE, GRATIS, AICI!

Vitamina
D joacă un rol extrem de important în organismul uman. Ajută la
întărirea sistemului imunitar, ne protejează sănătatea și ne ferește de
afecțiuni respiratorii.

„Vitamina D este necesară pentru buna funcționare a sistemului imunitar, prima linie de apărare a organismului împotriva infecției și bolilor. Are atât proprietăți antiinflamatorii, cât și imunoregulatoare. Vitamina D este cunoscută pentru că îmbunătățește funcția celulelor imune. Inclusiv celulele T și macrofage, care protejează corpul împotriva agenților patogeni. 

În plus, deficiența de vitamina D este în strânsă legptură cu scăderea funcției pulmonare. Atsfel, o carență de viatmina D poate afecta capacitatea corpului de a lupta împotriva infecțiilor respiratorii”, explică nutriționistul Gianluca Mech.

Alimente bogate în vitamina D

Somon

Este
o sursă bună de grăsimi sănătoase și vitamina D. Conform studiilor, o
porție de 100 de grame de somon conține 66% din necesarul zilnic de
vitamina D. E important de știut că somonul sălbatic conține o cantitate
dublă de vitamina D față de cel de cultură.

Hering

Heringul
este un pește popular. El poate fi servit crud, la conservă, afumat sau
murat. Acest pește mic este, de asemenea, una dintre cele mai bune
surse de vitamina D.

Ulei din ficat de cod

Dacă
nu îți place peștele, acesta este suplimentul perfect. Îți oferă acei
nutrienți de care corpul are nevoie, dar pe care nu îi găsești în alte
alimente. De asemenea, uleiul de ficat de cod este o sursă excelentă de
vitamina D și acizi grași omega 3. O linguriță conține cam 56% din
necesarul zilnic. E bine de știut că acesta conține și vitamina A.
Vitamină despre care știm că poate fi toxică dacă este consumată în
exces. Așadar, consumați-l cu moderație!

Conservă de ton

Muți
oameni adoră conservele de ton. Sunt delicioase și ușor de păstrat în
timp. În plus, reprezintă o variantă mai accesibilă ca preț decât
peștele proaspăt. Conservele de ton sunt bogate în vitamina D, deci
ajută la întărirea sistemului imunitar. Nu vă faceți însă un obicei în a
le consuma prea des. Ele conțin metilmercur, o toxină ce se regăsește
în multe tipuri de pește. Consumată în exces, poate duce la probleme de
sănătate.

Gălbenuș de ou

Oamenii care nu consumă pește trebuie să știe că acesta nu este singura sursă de vitamina D. Ouăle sunt la rândul lor, un aliment nutritiv, bogat în această vitamină minune. Dacă proteina se găsește în mare parte în albuș, vitaminele și mineralele se găsesc mai ales în gălbenuș. Așa cum este de așteptat, ouăle de țară, de la pui crescuți organic, sunt cele recomandate.

Ciuperci

Ciupercile sunt singurele plante bogate în vitamina D. La fel ca oamenii, cipuercile pot sintetiza această vitamină prin expunerea la soare. Cipuercile sălbatice sunt cele mai bogate în vitamina D.

Powered by WPeMatico

Articole similare

Sus
%d blogeri au apreciat: