Esti aici
Acasa => Sanatate => Un fermier bun în lumea online

Un fermier bun în lumea online

Reading Time: 4 minute


Un corporatist și-a suflecat mânecile și a investit într-un startup cu profil agricol. Costin Simion a fondat FermierBun.ro pentru a-și ajuta rudele din Dâmbovița să își vândă legumele și zarzavatul de sezon. În prezent, produsele de la peste  40 de mici fermieri ajung la ușa clienților, prin intermediul comenzilor plasate pe platforma online.

 După un lockdown de două luni în primăvară, micii producători agri­coli au rămas fără tradiționalele piețe agro-alimentare și la finalul acestei toamne. Singura șansă de supraviețuire s-a dovedit, pentru unii dintre ei, capacitatea de coagulare în jurul unei platforme online, prin intermediul căreia să își poată vinde produsele pentru care au trudit un an de zile. Și nu oricum, ci ­direct la ușă.

Un astfel de model de succes se dovedește a fi platforma FermierBun.ro, care a pornit la finalul lunii martie cu câțiva mici producători din Dâmbovița, pentru ca acum să colaboreze cu peste 40 de mici fermieri agricoli. “Povestea FermierBun.ro este ceva mai veche, domeniul fiind achiziționat cu circa
8 ani în urmă, cu gândul de a aduce produse proaspete, locale la ușa consumatorilor, pe un circuit logistic cât mai scurt și cu o atenție ridicată la calitate și gust. Proiectul și-a găsit momentul oportun de relansare în această primăvară crescând organic în jurul câtorva familii de fermieri din comuna Băleni (Dâmbovița), de la care a pornit portofoliul de pro­duse prezentat inițial. Echipa a crescut destul de rapid, pornind de la cei doi parteneri proveniți din zona corporațiilor, completată cu alți pa­tru entuziaști”, spune Costin Simion,  cofondator și CEO al FermierBun.ro.

Sămânța de 15.000 de euro

Platforma a început inițial cu “însă­mân­țarea” unui buget de aproximativ 15.000 de euro, alocați în principiu pentru achiziția unei mașini și pentru amenajarea unui spațiu de ambalare. “Pentru ­construirea site-ului ne-am ocupat direct, neim­plicând costuri suplimentare majore. Actualmente investim constant în acțiuni de marketing și în optimizarea proceselor logistice, iar până la sfârșitul anului ne așteptăm să atingem cam 80% din capacitatea de desfacere”, adaugă Costin Simion.

Dacă startup-ul a pornit la sfârșitul lunii martie cu vânzare de ceapă verde, usturoi, cartofi, salată verde sau ridichi, pe parcurs portofoliul s-a îmbogățit, pe lângă alte produse de sezon, cu sucuri naturale, brânzeturi, produse pe bază de carne sau murături. Plata se poate face atât cu cardul, online, cât și prin Revolut.

“De când am lansat live proiectul, programul zilnic a fost în linii mari același: ziua de muncă începe la ora 6, prin recepția produselor și achizițiile zilnice, după care începe ambalarea pe comenzi astfel încât la ora 9 să se poată intra în traseu la livrări. Toate comenzile primi­te până la ora 16 sunt livrate în următoarea zi lucrătoare”, explică fondatorul FermierBun.ro. Perioada verii a adus o reducere în numărul comenzilor, generată de creșterea mobilității clienților, dar toamna a adus o revenire a clienților recu­renți. “Asta ne bucură, pentru că se constată că încet-încet achiziția online a produselor locale, proaspete, devine un obicei săptămânal și nu doar o necesitate de moment, într-un fel validând ideea inițială de acum câțiva ani. O validare suplimentară a calității produselor și serviciilor noastre este faptul că peste 70% din clienți sunt recurenți”, arată Costin Simion.

Livrare zonală

Specificul agricultorilor care cola­borează cu platforma FermierBun.ro este acela că nu produc cantități foarte mari, iar producția este limitată într-o anumită perioadă de timp. Pentru a avea o constantă pe un anumit produs, platforma colaborează cu mai mulți produ­cători din zone geografice diferite (de la sud, dar și de la nord de București), pentru a putea acoperi o perioadă cât mai mare din an cu respectivul produs în portofoliu. „Sourcing-ul de producători îl facem organic, la început se recomandau între ei, apoi cu timpul am început să primim recomandări direct, în zona de comunicare de pe platforma FermierBun.ro, unde fermierii vin în întâmpinarea noastră cu portofoliul lor de produse”, arată Costin Simion. În momentul de față, livrările acoperă zona București și localitățile limitrofe, având în plan să se extindă pe termen mediu la nivel regional. „Am depășit borna de 1.500 de livrări și 500 de profiluri de clienți înregistrate în primele 6 luni de funcționare.”

La ușa clientului

Chiar dacă provine dintr-o familie cu puternice rădăcini în domeniul agricol, Costin Simion recunoaște că noul proiect de business i-a desco­perit și mai multe posibilități de lucru alături de micii fermi­eri. „Am învățat că micii fermieri conștientizează din ce în ce mai mult creșterea importanței comerțului online și din ce în ce mai mulți dintre ei își doresc să fie parte activă în acest curent, pentru a scăpa de dependența ridicată de piețe și marii retaileri. Pentru acest lucru au nevoie de mult suport logistic ca să scurteze acest lanț și mai ales pentru a prezenta sau «marketa» produsele lor cât mai bine consumatorilor. Ei știu să facă un lucru foarte bine – să producă – și doresc să fie ajutați și degrevați de logistica transportului, ambalării sau a construirii unui site”, spune Costin ­Simion, fondator și CEO ­al  FermierBun.ro.

The post Un fermier bun în lumea online appeared first on Revista Biz.

Powered by WPeMatico

Articole similare

Sus
%d blogeri au apreciat: