Esti aici
Acasa => Monden => Supa de roșii, 8 beneficii pentru sănătate în sezonul rece. Are un rol important și în lupta cu COVID-19!

Supa de roșii, 8 beneficii pentru sănătate în sezonul rece. Are un rol important și în lupta cu COVID-19!

Roșiile sunt bogate în vitamine, minerale, antioxidanți și compuși vegetali care oferă o gamă largă de beneficii pentru sănătate. Nutrienții din supa de roșii pot proteja împotriva multor afecțiuni, inclusiv a bolilor de inimă și a cancerului, dar și în lupta cu COVID-19. Asta face ca supa de roșii să fie încadrată în topul superalimentelor!

CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE OCTOMBRIE, GRATIS, AICI!

Știm despre roșii că sunt extrem de sănătoase. Nu doar că au foarte multe minerale și vitamine, dar conțin licopen, un antioxidant ce le transformă într-un fel de „medicament minune” ce ne ferește de multe afecțiuni grave. Acesta crește în cantitate atunci când roșiile sunt preparate termic, deci supa de roșii poate reprezenta modalitatea perfectă pentru a beneficia din plin de toate aceste beneficii pentru sănătate.

Beneficiile supei de roșii: superaliment nutritiv

Roșiile au relativ puține calorii, dar sunt pline de substanțe nutritive și compuși benefici ai plantelor.

Profilul nutritiv al unei roșii mari arată cam așa:

Calorii: 33

Carbohidrați: 7 grame

Fibre: 2 grame

Proteine: 1,6 grame

Grăsime: 0,4 grame

Vitamina C: 28% din necesarul zilnic

Vitamina K: 12% din necesarul zilnic

Vitamina A: 8% din necesarul zilnic

Potasiu: 9% din necesarul zilnic

Roșiile sunt, de asemenea, bogate în antioxidanți puternici, precum licopenul.

Licopenul
este pigmentul care conferă roșiilor culoarea roșie aprinsă
caracteristică. Este totodată responsabil pentru multe dintre
beneficiile consumului de roșii, având în vedere efectul potențial
preventiv asupra diferitelor boli cronice.

Interesant este faptul că cercetările sugerează că organismul absoarbe mai bine licopenul atunci când roșiile sunt gătite. Și deoarece supa de roșii este făcută cu roșii fierte, ea reprezintă o sursă excelentă a acestui compus.

Citește și:

În ce alimente se găsește vitamina D, care ajută sistemul imunitar să lupte cu COVID-19

Alimentele cu calorii negative. Care sunt și cum ne ajută să slăbim

Astenia de toamnă se face simțită? Ce alimente trebuie să mănânci ca să scapi de oboseală și de insomnie

Beneficiile supei de roșii: bogată în antioxidanți

Antioxidanții sunt compuși care ajută la neutralizarea efectelor nocive ale stresului oxidativ. Acest lucru se întâmplă atunci când moleculele care dăunează celulelor, numite radicali liberi, se acumulează în corp. După cum am aflat deja, supa de roșii este o sursă excelentă de antioxidanți, inclusiv licopen, flavonoide și vitaminele C și E.

„Consumul de antioxidanți este asociat cu un risc mai scăzut de apariție a cancerului și a afecțiunilor inflamatorii, precum obezitatea și bolile de inimă. În plus, cercetările au arătat că acțiunea antioxidantă a vitaminei C și a flavonoidelor poate ajuta la protejarea împotriva diabetului de tip 2 și a bolilor cerebrale. Vitamina E contribuie la stimularea efectelor antioxidante ale vitaminei C”, explică nutriționistul Gianluca Mech..

Beneficiile supei de roșii: poate avea proprietăți de prevenire a cancerului

Există studii care arată că roșiile au proprietăți de prevenire a cancerului datorită conținutului ridicat de licopen. Acestea pot fi deosebit de eficiente în prevenirea cancerului de prostată și de sân. Cercetările sugerează că licopenul poate induce moartea celulelor canceroase. De asemenea, poate încetini creșterea tumorii într-un proces numit anti-angiogeneză.

Consumul
ridicat de carotenoizi este legat de o reducere cu până la 28% a
riscului de cancer mamar. Aceste carotenoide includ alfa caroten, beta
caroten și licopen.

Beneficiile supei de roșii: ne ajută să avem o piele sănătoasă și îmbunătățesc vederea

Consumul de supă de roșii are beneficii asupra sănătății pielii și a vederii. Când vine vorba de sănătatea pielii, betacarotenul și licopenul protejează împotriva arsurilor solare prin absorbția luminii ultraviolete. De asemenea, datorită conținutului ridicat de carotenoizi și vitamina A, stimulează și sănătatea ochilor.

Beneficiile supei de roșii: îmbunătățește sănătatea oaselor

Osteoporoza este o boală cronică caracterizată prin fragilitate crescută a oaselor. Studiile arată că licopenul joacă un rol esențial în reglarea metabolismului osos prin creșterea densității minerale osoase, ceea ce reduce riscul de fractură.

Beneficiile supei de roșii: poate reduce riscul apariției bolilor de inimă.

Consumul
ridicat de supă de roșii poate reduce nivelul colesterolului, un factor
de risc major în apariția bolilor de inimă. Aceste efecte pot fi
datorate conținutului de licopen și vitamina C. Atât
licopenul, cât și vitamina C previn oxidarea colesterolului LDL. De
menționat că oxidarea colesterolului LDL este un factor de risc pentru
ateroscleroză.

Licopenul scade, de asemenea, absorbția colesterolului în intestine și îmbunătățește funcționarea colesterolului HDL (bun) în organism. În plus, carotenoizii din roșii pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale.

Beneficiile supei de roșii: poate spori fertilitatea masculină.

Stresul
oxidativ este o cauză majoră a infertilității masculine. Cercetările
sugerează că administrarea suplimentelor pe bază de licopen poate fi un
potențial tratament pentru fertilitate. Acest lucru se datorează
faptului că proprietățile antioxidante ale licopenului pot crește
șansele de a produce un număr mai mare de spermatozoizi sănătoși

Beneficiile supei de roșii: crește imunitatea.

„Unele popoare folosesc supa de roșii ca remediu pentru răceală. Asta deoarece conținutul de vitamina C și carotenoide stimulează sistemul imunitar. Există și studii care arată că vitamina C poate ajuta la prevenirea răcelii obișnuite și la reducerea duratei și severității simptomelor de răceală”, mai dezvăluie Gianluca Mech.

Dat fiind rolul important al supei de roșii în îmbunătățirea sistemului imunitar, o alimentație bogată în roșii poate reprezenta o armă serioasă în lupta cu virozele de sezon, chiar și COVID-19. Așadar, includeți pe cât posibil în dieta zilnică, mai ales în această perioadă, roșii și preparate pe bază de roșii.

Powered by WPeMatico

Articole similare

Sus
%d blogeri au apreciat: