Esti aici
Acasa => Sanatate => Studiu: cum folosesc antreprenorii români tehnologiile digitale?

Studiu: cum folosesc antreprenorii români tehnologiile digitale?

Antreprenorii români sunt cei mai avansați în folosirea tehnologiilor digitale, dintr-un eșantion de 15 țări, arată ”Central and Eastern Europe Private Business Survey 2019”, realizat de PwC. 64% dintre antreprenori, un procent dublu față de media regiunii, și-au imaginat deja o strategie de digitalizare.

41% dintre antreprenori locali investesc între 1-3% din cifra de afaceri în digitalizarea proceselor, 29% alocă peste 5%  pentru investiții în acest domeniu, 18% acordă mai puțin de 1%, iar 12% între 3-5%. Costurile și riscurile asociate precum securitatea cibernetică sau lipsa know-how-ului reprezintă principalele piedici în adoptarea soluțiilor digitale.

”Observăm că 82% dintre companiile antreprenoriale românești consideră că transformarea digitală va avea un impact semnificativ pe termen lung. Această percepție se vede în preocuparea antreprenorilor pentru strategii de afaceri bazate pe tehnologie, mai ales că în România principalul avantaj competitiv este infrastructura digitală, în timp ce alte capitole, precum infrastructura fizică sau politicile de investiții publice, sunt deficitare”, a spus Ionuț Simion, Country Managing Partner, PwC România.

Companiile antreprenoriale românești Artificial Intelligence (AI), Augmented Reality (AR), blockchain, drone, Virtual Reality (VR) și 3D printing, sunt șase dintre cele opt tehnologii esențiale (Essential Eight) la care companiile antreprenoriale românești ocupă primul loc, potrivit studiului. În cee ace privește utilizarea roboticii și Internet of Things (IoT), România ocupă al treilea, respectiv al patrulea loc.

Antreprenorii români utilizează AI în procesele de business în proporție de 48,8%; AR – 40%; realitatea virtuală – 39,5%; blockchain – 29,5% și dronele – 27,9%.

”Utilizarea ridicată a celor opt tehnologii digitale esențiale în România față de regiune arată că avem un ecosistem tech vibrant de start-up-uri, acceleratoare și hub-uri de finanțare, la care și-a adus o contribuție și facilitatea de scutire a impozitului pe veniturile programatorilor IT”, a declarat Ionuț Sas, Partener Servicii Fiscale și Juridice, Pwc România.

România și Slovenia sunt singurele state din estul Europei care au suficiente talente locale pentru a beneficia de utilizarea tehnologiilor digitale. Percepția antreprenorilor asupra situației afacerilor, mai precis a evoluției profitabilității în ultimii trei ani și estimările lor privind evoluția veniturilor în următoarul an sunt, de asemenea, surprinse în studiu. 58% dintre antreprenorii români sunt de părere că profitabilitatea din ultimii trei ani a fost bună și 22% destul de bună, comparativ cu media regională de 53% și, respectiv, 31%.

Jumătate dintre respondenți se așteaptă ca veniturile afacerilor să crească în următoarul an, în timp ce 46% estimează o stagnare și 4% o deteriorare. Comparativ, în toată regiunea 55%  dintre antreprenori prognozează îmbunătățirea indicatorilor, 37% stagnare și 8% înrăutățire.

”Includerea tehnologiilor digitale în strategia de business îi poate ajuta pe antreprenorii români să descopere noi oportunități de venituri pentru că acestea apar atunci când modelele de afaceri existente sunt constant supuse provocărilor, iar angajații sunt încurajați să dezvolte idei și să le testeze. În acest context, intenția a 29% dintre antreprenorii români de a aloca peste 5% din investiții pentru digitalizare – față de 23% în regiune – arată că tot mai mulți dintre ei înțeleg și pun în practică noile tehnologii”, a spus Mihai Anița, Partener și Lider Servicii Integrate pentru Antreprenori, PwC România.

Studiul PwC ”Central and Eastern Europe Private Business Survey 2019” este parte din studiul EMEA Private Business Survey 2019, realizat în 4 regiuni din 53 de țări din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, pe un eșantion de 2.993 de persoane cu funcții de decizie din companii cu cifră de afaceri de cel puțin 10 milioane euro. Studiul pentru Europa Centrală și de Est a cuprins 600 de respondenți din 15 state: România, Polonia, Cehia, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Croația, Bulgaria, Moldova, Georgia, Ucraina, Letonia, Lituania, Estonia și Rusia.

Foto: © Alexandersikov | Dreamstime.com

The post Studiu: cum folosesc antreprenorii români tehnologiile digitale? appeared first on Revista Biz.

Powered by WPeMatico

Articole similare

Sus
%d blogeri au apreciat: