Esti aici
Acasa => Sanatate => Motivare cu zâmbetul pe buze

Motivare cu zâmbetul pe buze

Reading Time: 5 minute


În urmă cu doi ani, după o investiție de 70.000 de euro, Diana Enăchescu a pus bazele startup-ului IziDoc, un abonament la dentist, oferit ca beneficiu extrasalarial de angajatori, în completarea abonamentului la clinici medicale. Rețeaua IziDoc este formată, în acest moment, din 150 de clinici și cabinete stomatologice partenere în 30 de orașe din România și are peste 550 de medici dentiști disponibili.

Diana Enăchescu, CEO și fondator IziDoc ne-a oferit mai multe detaii despre planurile pe care le are cu startup-ul, dar și despre modalitățile prin care va schimba pandemia politicile de beneficii din companii.

Cum a luat naștere ideea din spatele IziDoc și de ce ați ales antreprenoriatul în acest domeniu, diferit de cel de consultanță de business în care ați activat înainte?

Prima idee în direcția oferirii unei soluții de acces mai ușor la medicul dentist a apărut în 2015, însă din lipsă de timp disponibil pentru a dezvolta proiectul, acesta a pornit abia în 2018, când am renunțat la cariera în consultanță pentru dezvoltarea acestui startup. După mai mulți ani în domeniul consultanței de management, am decis să trec în antreprenoriat deoarece identificasem o problemă ce putea fi rezolvată cu ajutorul tehnologiei – accesul facil la dentist – și pentru care am simțit că merita să fac acest pas, pentru a oferi o soluție utilă și modernă în piață. Inițial am avut în vedere o soluție orientată spre mass-market, însă am trecut în zona beneficiilor pentru angajați, realizând că prin suportul oferit de angajator putem mai ușor să dezvoltăm și educația dentară și mobilizarea efectivă către dentist. Platforma IziDoc a fost lansată în toamna lui 2019, cu o rețea de 35 de clinici partenere, care a crescut în continuare.

Ne puteți spune cîteva cuvinte despre cum funcționează platforma IziDoc? Câți angajați sunt în acest moment pe IziDoc? În câte orașe este disponibil? Din ce domenii provin angajatorii care au achiziționat acest serviciu pentru proprii angajați?

Platforma IziDoc este o platformă de acces la sănătatea orală, ce conectează medicii dentiști cu pacienții prin intermediul angajatorilor interesati să ofere acces angajaților la această platformă, sub forma unui beneficiu extra-salarial. Prin IziDoc, utilizatorii pot accesa mai ușor serviciile stomatologice, beneficiind de proximitate, informație detaliată, servicii de prevenție gratuite și discount-uri la toate procedurile dentare, la fel ca în cazul abonamentelor medicale la rețelele de sănătate privată. Astfel, ei își pot găsi medicul dentist conform unor criterii de filtrare, ce includ printre altele proximitatea sau nevoia medicală, pot vedea informații detaliate despre medicii dentiști și clinicile acestora, incluzând experiența, dotări, prețuri practicate, și nu în ultimul rând pot plăti mai puțin pentru servicii.

Rețeaua IziDoc este formată din peste 150 de clinici și cabinete stomatologice partenere în 30 de orașe din România și peste 550 de medici dentiști diponibili în cadrul acestora.

Utilizatorii platformei IziDoc sunt în acest moment din companii de IT, bănci, FMCG și servicii. Momentan clienții business sunt din zona companiilor mai mici, sub 100 de angajați, însă avem discuții deschise și cu companii cu peste 1.000 de angajați, în general din zona serviciilor IT.

Din punct de vedere business, cum a fost ultimul an pentru IziDoc?

Anul 2020 fiind un an de lansare pentru IziDoc, în contextul efectelor pandemiei a fost un an dificil pentru creștere, însă am utilizat timpul disponibil pentru a participa într-un accelerator de startup-uri cât și pentru consolidarea echipei și a strategiei de dezvoltare.

Care sunt planurile pe care le aveți pentru următoarea perioadă de timp pentru IziDoc?

În perioada următoare dorim să lansam o versiune de aplicație mobilă a platformei actuale, cu un nivel crescut de interactivitate cu utilizatorii și mai ales cu focus pe prevenție. De asemenea, dorim ca anul acesta să finalizăm rețeaua națională de parteneri stomatologici, pentru a putea oferi opțiuni în fiecare oraș și să ne lansăm și către alte nișe medicale. Pentru a putea gestiona toate aspectele creșterii, și echipa noastră urmează să se mărească. În acest sens, ne interesează și atragerea de investiții, pentru a putea susține costurile până la scalarea necesară auto-susținerii. Sperăm să finalizăm 2021 cu până la 5.000 de utilizatori noi și să putem ieși în 2022 către Polonia, o altă piață de interes.

În perioada pandemiei o serie de companii au regândit politicile de beneficii pentru angajați, multe dintre acestea devenind cumva inutile, (precum transport gratuit sau mașină de serviciu în condițiile în care mulți angajați au lucrat de acasă). Ce s-a întâmplat cu cererea pentru beneficii dentare pentru angajați în ultimul an? Cum vedeți că va evolua aceasta de-a lungul lui 2021?

În condițiile incertitudinii din mediul social și economic, într-adevăr, majoritatea companiilor au schimbat abordarea, în sensul de a pastra beneficiile care chiar contează.

În ce privește beneficiile dentare, vedem un interes crescând, însă deciziile se iau în continuare destul de greu, în contextul menținerii situației Covid. Soluția IziDoc ajută oamenii să plăteasca mai puțin pentru serviciile stomatologice, să beneficieze de unele servicii gratuite de prevenție sau investigații, astfel că angajatorii pot ajuta angajații să aibe o sănătate mai bună cu un cost mult mai mic, ceea ce contează într-o astfel de perioadă. Ne așteptăm ca soluția noastră să câștige cât mai mult teren din acest punct de vedere.

Credeți că va schimba pandemia politicile de beneficii din companii? De ce?

Pandemia va orienta politicile de beneficii către cele cu adevărat relevante pentru angajați, în primul rând legate de asigurarea sănătății prin acces la serviciile necesare și prevenție. De asemenea, asigurarea unui mediu de lucru adecvat, acasă, la birou sau hibrid, va fi o componentă relevantă a pachetului de beneficii. Deconturile de transport (personale), pe de altă parte, având în vedere incertitudinea călătoriilor, pot fi direcționate către cursuri de dezvoltare profesională sau personală.

Tot mai multe companii sunt interesate de wellbeing-ul propriilor angajați. De ce credeți că se întâmplă acest lucru în ultimii ani și care sunt principalele tendințe în ceea ce privește beneficiile și wellbeing-ul angajaților din România?

Creșterea importanței beneficiilor în pachetul salarial este o tendință normală, de evoluție a pieței muncii și în România, în direcția dezvoltării și reținerii talentelor. Pachetul de beneficii în general este o reflectare a importanței pe care angajatorul o dă angajaților, atât prin mixul oferit cât și prin valoarea acestora pentru angajat. Abonamentele medicale sunt unul din beneficiile de bază, însă dacă ele sunt completate și de o soluție pentru sănătatea orală sau mentală, atunci vorbim de un pachet complet de sănătate. În piețele dezvoltate cum ar fi SUA, beneficiile dentare sunt extrem de apreciate, cu 84% din angajați accesându-le, marea majoritate prin angajatorul direct. Pe același principiu implementat și de IziDoc, aceștia beneficiază de acces la o rețea de dentiști parteneri în cadrul căreia pot plăti serviciile la prețuri preferențiale.

În acest moment, cresc în relevanță beneficiile care asigură wellbeing-ul angajaților, starea de bine fizică și emoțională, având în vedere provocările perioadei. Retenția devine cu atât mai necesară, pe fondul creșterii oportunităților de a lucra de acasă pentru companii din alte țări, iar aici grija angajatorului față de angajat poate face diferența.

Citește Motivare cu zâmbetul pe buze în Revista Biz.

Powered by WPeMatico

Articole similare

Sus
%d blogeri au apreciat: