Esti aici
Acasa => Timp liber => GeForce Now, la un an de la apariție. Cum merge acum serviciul de game streaming de la NVIDIA

GeForce Now, la un an de la apariție. Cum merge acum serviciul de game streaming de la NVIDIA

Serviciile de game streaming, care eliberează utilizatorii de necesitatea de a deține hardware specific dedicat jocurilor video, fie acesta console sau PC-uri performante, se bucură de un nou vârf de interes, mai ales în condițiile în care și Google Stadia s-a lansat în România. Totuși, după cum am remarcat, Stadia necesită achiziția separată a jocurilor pe care dorești să le încerci, precum și a unui abonament lunar, dacă dorești să joci în cele mai bune condiții de streaming. Aici a intrat în scenă GeForce Now, serviciul pus la dispoziție de NVIDIA, prin intermediul căruia utilizatorii puteau să-și ruleze, din cloud, jocurile deja deținute.

Pentru a nu ne repeta inutil, vă invităm să citiți și ce scriam la începutul acestui an despre NVIDIA GeForce Now, multe dintre conceptele de bază ale serviciului și functionalității acestuia fiind păstrate și în ziua de astăzi. Spre exemplu, diferențierea dintre abonații Free și Founders există și în momentul de față, varianta Free putând fi considerată mai degrabă o posibilitate gratuită de a încerca serviciul înainte să-l plătiți.
Pe lângă eliminarea limitărilor legate de durata de joc, abonații Founders beneficiază acum și de posibilitatea de a activa efectele grafice RTX (iluminare, reflexii, ambient occlusion și opțiuni redate cu ajutorul tehnologiei ray tracing), lucru imposibil și pentru posesorii unor PC-uri destul de puternice, dar nedotate cu o placă video NVIDIA din ultimele generații. În momentul redactării acestui articol, abonamentul Founders pentru GeForce Now costa 27,5€ pentru o perioadă de șase luni, un preț decent, având în vedere că alternativa Stadia Pro este taxată cu 45 lei în fiecare lună.
Aplicație actualizată, opțiuni noi, ofertă de jocuri încă limitată
Să începem însă cu veștile bune: aplicația GeForce Now, necesară pentru a rula serviciul pe PC, a primit câteva îmbunătățiri evidente. Spre exemplu, după ultimul update, chiar din ecranul informativ de start, aflăm că NVIDIA a instalat centre de date în Sofia, Bulgaria, dedicate utilizatorilor din porțiunea noastră de lume. Deci, în teorie, latență mai bună când vine vorba de rulatul jocurilor prin streaming.

Interfața a suferit, la rândul său, câteva modificări importante, fiind adăugată integrarea cu cel mai folosit serviciu de distribuție digitală de jocuri de pe PC: Steam. Mai exact, direct din aplicație te poți conecta la contul personal de Steam, iar GeForce Now va detecta ce jocuri deții și apoi ți le va pune la dispoziție și în cadrul serviciului NVIDIA. Pentru a parcurge cu succes acest pas, trebuie să ai atât profilul de Steam, cât și optiunea Game Details setate pe Public. De asemenea, pentru a-și face efectul această actualizare a bibliotecii de jocuri compatibile, cel puțin în cazul meu, a fost necesar și un restart al aplicației GeForce Now.
De ce tot amintim însă termenul de jocuri compatibile? Pentru că, în urma lansării GeForce Now, nu toți producătorii și publisherii de jocuri au fost de acord cu politica celor de la NVIDIA de a permite utilizatorilor să ruleze, prin streaming, toate titlurile pe care le dețin deja pe Steam, Epic Games Store, Uplay (acum Ubisoft Connect) etc. Astfel, lista inițială de jocuri, imensă, a suferit tăieri drastice, NVIDIA actualizând totuși, săptămânal, serviciul GeForce Now cu noi titluri compatibile.

Pentru a vă face o idee, din biblioteca personală de peste 600 de jocuri deținute pe Steam, GeForce Now a detectat aproximativ 60 de titluri ce pot fi rulate și prin intermediul acestui serviciu. De asemenea, numeroase jocuri deținute prin intermediul altor magazine virtuale, cum ar fi Epic Games Store, Ubisoft Connect sau GOG, pot fi rulate prin GeForce Now, însă acestea trebuie adăugate manual, titlu cu titlu, procedură ce implică și selectarea sursei de unde aveți jocul (dintre cele enumerate mai devreme). Spre exemplu, proaspăt lansatul Cyberpunk 2077 poate fi rulat și prin GeForce Now, dacă dețineți deja versiunea de PC a jocului.
Un pic dezamăgitor este că opțiunile de calitate a stream-ului video au rămas cam aceleași: cu o rezoluție maximă de 1920×1080 și framerate ce poate urca până la 60fps (NVIDIA avertizează că o ora de gameplay se traduce în aproximativ 10 GB de trafic). Calitatea rezultată este absolut mulțumitoare pentru monitorul unui computer de office sau pentru ecranul unui laptop, însă se dovedește a fi insuficientă atunci când încerci să rulezi un joc prin GeForce Now pe un TV de dimensiuni mai generoase.
Trecând însă peste partea teoretică, am selectat câteva titluri din biblioteca personală de jocuri digitale, pe a testa în condiții reale modul în care se prezintă GeForce Now în acest moment.

Quake II RTX
Această adaptare realizată chiar de către NVIDIA are două mari atuuri, pe care le-am considerat extrem de importante într-un asemenea test. Pe de-o parte, Quake II rămâne un shooter pur, în care timpul de reacție și modul în care jocul răspunde la comenzi sunt vitale pentru un gameplay cursiv, de calitate. De cealaltă parte, ediția RTX a fost adaptată de NVIDIA pentru fi redată în excluvitate prin path tracing, cea mai solicitantă metodă de ray tracing (întregul joc este renderizat prin RT, și nu doar umbrele, reflexiile etc.).
Cu alte cuvinte, perfect pentru a testa un abonament Founders de NVIDIA GeForce Now. Iar, cel puțin în privința efectelor RTX, experiența de streaming nu a dezamăgit. Jocul a rulat fără probleme, cu toate opțiunile grafice activate, demonstrând că 1) hardware-ul pus la dispoziție de NVIDIA în serverele dedicate serviciului GeForce Now este suficient de capabil și 2) 1920×1080 este totuși o rezoluție insuficientă pentru te bucura cu adevărat de grafică.
Din păcate, latența în ceea ce privește timpul de răspuns la mișcările de mouse și apăsarea butoanelor este evidentă și deranjantă pentru cei care s-au obișnuit cu modul în care jocul reacționează atunci când este rulat local. Drept concluzie, Quake II RTX este jucabil prin GeForce Now, însă fără pretențiile impuse de un utilizator competitiv.

Galerie foto 3 imagini

Deliver Us The Moon
Surprinzător, având în vedere că avem parte de un joc mult mai modern, care la rândul său face uz de efecte RTX, Deliver Us The Moon a oferit o experiență de joc mult mai bună decât Quake II RTX, cu o latență sesizabil mai scăzută.
Efectele RTX au funcționat din nou fără probleme, chiar dacă, atunci când este pornit, jocul sugerează niște setări video mai modeste. Le-am modificat însă, împingând opțiunile la maximum, iar rezultatul a fost mai mult decât satisfăcător.
Un titlu ceva mai așezat, cu acțiune mai lentă, precum este Deliver Us The Moon, se pretează foarte bine unui asemenea serviciu de streaming, experiența de joc prezentându-se mai mult decât mulțumitor. De asemenea, jocul și-a sincronizat salvările cu cele deja existente în Steam Cloud, permițând reluarea prin GeForce Now fix din locul în care îl lăsasem pe un PC normal.

Galerie foto 3 imagini

Rise of The Tomb Raider
Selectat pentru a vedea cum face față GeForce Now unui action/adventure third person, cu numeroase secvențe de shooting, Rise of The Tomb Raider s-a dovedit a fi o surpriză cât se poate de plăcută. Latența a fost de departe cea mai scăzută dintre toate titlurile testate, dovedindu-se a fi extrem de jucabil.
Performanța propriu-zisă a fost, de asemenea, satisfăcătoare, jocul rulând cu toate opțiunile grafice împinse la maximum. Din nou însă, rezoluția de numai 1920×1080 s-a dovedit a avea un efect neplăcut asupra calității imaginii din stream-ul video rezultat.
Rise of The Tomb Raider a fost un nou joc ce și-a sincronizat fără probleme salvările din Cloud între ediția rulată local pe PC și cea redată prin GeForce Now.

Galerie foto 3 imagini

Wreckfest
Am selectat jocul celor de la Bugbear Entertainment pentru acest test pentru a observa cum se descurca GeForce Now cu un titlu dedicat pasionaților de racing. Veștile bune sunt legate de latență, acceptabilă, mai ales când folosiți un controller (cel wireless pentru Xbox Series X a fost detectat imediat de joc, fără nicio problemă).
Din păcate, calitatea fluxului video a avut de suferit de urma artefactelor de compresie (macroblocking), oscilând între ce ai putea întâlni într-un clip YouTube redat la 720p și nivelul calitativ pe care l-ai aștepta de la o imagine nativă 1080p.
De remarcat că și Wreckfest a propus niște setări grafice inițiale mult sub ceea ce poate duce, de fapt, echipamentul oferit de NVIDIA în serverele GeForce Now.

Galerie foto 3 imagini

Cyberpunk 2077
Cireașa de pe tort a acestui test a fost proaspăt lansatul Cyberpunk 2077, joc ce pune la încercare atât sistemele moderne de gaming, cât și răbdarea jucătorilor în ceea ce privește optimizarea îndoielnică și abundență de bug-uri.
Rulat de această dată prin intermediul GOG (Good Old Games), Cyberpunk 2077 a beneficiat, de asemenea, de sincronizarea salvărilor realizată de clientul GOG Galaxy.
Iar performanța este surprinzător de bună, mai ales când activezi efectele Ray Tracing (dezactivate în mod implicit). Framerate-ul s-a dovedit în mod vizibil mai ridicat și constant decât atunci când rulez local jocul (iar placa video pe care o folosesc este un 2080Ti!). Evident, ajută rezoluția scăzută de numai 1080p, iar momentele aglomerate (cum ar fi intersecțiile din Night City, pe timp de noapte) reduc și aici simțitor performanța.
Latența, dacă folosiți o conexiune la Internet prin cablu, este însă decentă, iar GeForce Now se dovedește, în acest caz, o opțiune demnă de luat în seamă pentru a juca Cyberpunk 2077, mai ales dacă nu dețineți un PC modern.

Galerie foto 3 imagini

GeForce Now, disponibil în versiune beta și pe iPhone și iPad
Politica celor de Apple, de a nu accepta aplicații native pentru serviciile de streaming precum GeForce Now, este de notorietate. Totuși, NVIDIA a reușit o implementare alternativă, prin intermediul browser-ului Safari, prezent pe dispozitivele ce rulează sistemele de operare iOS (iPhone) și iPadOS (iPad).
Am testat pe un iPad de generația a 6-a, accesând http://beta.play.geforcenow.com/ și urmând instrucțiunile afișate pe ecran (ce presupun plasarea unui shortcut al site-ului pe desktop). Conectarea se face cu același cont NVIDIA folosit și pentru varianta de PC, iar interfața afișată este, la rândul său, asemănătoare, nu foarte optimizată pentru touch screen.

De asemenea, la pornirea oricărui joc compatibil, ești informat că această versiune a serviciului GeForce Now necesită un gamepad conectat la tabletă (sau telefon) pentru a funcționa corespunzător. Alternativ, în lipsa unui asemenea dispozitiv, se poate activa un overlay de controller pe touch screen, dar ecranul devine aglomerat și nu mai poți urmări cum trebuie acțiunea, chiar și pe afișajul generos al unui iPad.
O surpriză neplacută a fost legată de nerecunoașterea controller-ului de Xbox Series X, impediment rezultat însă din cauza lipsei de compatibilitate a iOS 14.3 cu acest gamepad și nu din cauza serviciului GeForce Now. În schimb, totul a funcționat corect cu un Sony DualShock 4, controller-ul aferent consolelor PlayStation 4.

Totuși, poți remarca imediat că GeForce Now se află încă într-o fază beta pe iOS, latența, chiar și în aceleași jocuri, fiind sensibil mai mare decât pe PC, lag suplimentar fiind probabil adăugat de modul în care sunt “interpretate” conexiunea Wi-Fi, dar și trecerea semnalului printr-un “strat suplimentar” (browser-ul Safari).
Concluzia este simplă, iar GeForce Now își păstrează potențialul imens, principala problemă pe care NVIDIA trebuie să o rezolve fiind adăugarea cât mai multor jocuri pe lista sa de compatibilitate.

Galerie foto 3 imagini

The post GeForce Now, la un an de la apariție. Cum merge acum serviciul de game streaming de la NVIDIA appeared first on Go4Games.

Powered by WPeMatico

Articole similare

Sus
%d blogeri au apreciat: