Esti aici
Acasa => Monden => Dietele care ne îmbolnăvesc. Nu țineți niciodată aceste cure de slăbire fără acordul nutriționistului!

Dietele care ne îmbolnăvesc. Nu țineți niciodată aceste cure de slăbire fără acordul nutriționistului!

Din dorința de a slăbi rapid, suntem tentate să ținem orice cură de slăbire despre care citim în reviste sau auzim pe la prietene. Vrem rezultate rapide, indiferent de consecințințe, însă nutriționiștii ne avertizează că există o serie de diete care ne îmbolnăvesc și chiar ne pun viața în pericol. Chiar sunteți dispuse să plătiți cu sănătatea câteva kilograme pierdute?

CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE IULIE, GRATIS, AICI!

Dietele au fost și vor fi mereu la modă: hipoglucidică sau hipolipidică, hiperproteică sau de detoxifiere, etc. Există o serie de diete, dietele fade, care duc fără discuție la pierdere ponderală, atâta timp cât reușești să le urmezi. Însă când rezultatele nu sunt cele așteptate, se trece la o altă dietă mai populară și mai restrictivă, însă fără rezultate pe termen lung. Toate acestea însă pot conduce la forme severe de malnutriție și implicit la perturbarea stării generale de sănătate, ne spune nutriționistul Lygia Alexandrescu.

Cam toate aceste regimuri de slăbit, chiar dacă sunt extrem de populare, limitează sau chiar exclud în totalitate aportul de carbohidrați, care sunt cea mai importanta sursă de energie pentru organismul nostru. Componenta acestora, glucoza, este metabolizată rapid și eficient de organism și eliberează energie. De asemenea, prezența carbohidraților permite aminoacizilor derivați din proteine să fie folosiți eficient la dezvoltarea și repararea țesuturilor.

Iată câteva dinte cele mai mediatizate regimuri de slăbire, care, prin aplicare repetată, pot fi periculoase pentru sănătate.

1. Dieta de înfometare cu apa și lămâie este una extremă și conduce la dezechilibre grave ale organismului.

2. Dieta cu supă de varză a fost foarte popularizată în media. Aceasta constă într-un program alimentar care se desfășoară în 7 zile și se bazează pe consumul supei de varză și de alte legume în cantități nelimitate, alături de anumite alimente. Este o dietă fadă, cu rezultate atipice și de foarte scurta durată.

3. Dieta hipocalorică sau pe bază de lichide/sucuri de fructe și legume
este tot o dietă fadă care permite consumul a 3 mese principale și a
unei gustări. Aceasta presupune consumarea unei mari cantități de
citrice, de exemplu, și urmarea unui program regulat de activitate
fizică.

Se pleacă de la ideea că sucul de grepfrut ajuta la reducerea
colesterolului și crește rata metabolismului lipidic, același lucru
făcând și mișcarea, de altfel. 

4. Dieta Atkins / Dukan se bazează pe un aport
excesiv de proteine și un deficit de carbohidrați, însă expune la
potențiale riscuri, cum ar fi calculii biliari, cancerul de colon,
complicații ale diabetului, boli cardiovasculare, afectare renală,
osteoporoză.

„Cel mai bun program de scădere în greutate este să ne ascultăm corpul, să ne hidratăm corect, să fim activi, să consumăm proteine cu un conținut scăzut de colesterol, legume și fructe proaspete autohtone și cereale integrale bogate în fibre. Atenție și la mărimea porției și la motivul pentru care mâncăm: necesitate sau stres, oboseală, singurătate, etc.”, spune nutriționistul, potrivit antena3.ro.

Powered by WPeMatico

Articole similare

Sus
%d blogeri au apreciat: