Esti aici
Acasa => Monden => Ce beneficii și contraindicații are dovleacul. E indicat pentru pacienții cu diabet

Ce beneficii și contraindicații are dovleacul. E indicat pentru pacienții cu diabet

A venit sezonul plăcintelor cu dovleac, un fruct extrem de apreciat pentru dulceața și savoarea sa specială. Iată, așadar, ce beneficii și ce contraindicații are dovleacul!

CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE SEPTEMBRIE, GRATIS, AICI!

Odată cu venirea toamnei, pe mesele românilor își face loc dovleacul, atât sub formă de plăcintă, cât și sub formă de supe-creme sau pur și simplu ca garnitură la diverse preparate. Mai mult, popularul fruct este folosit 100% am putea spune, în perioada de Halloween, când, din coaja sa, copiii fac felinare… Dar dovleacul are are și o mulțime de beneficii, însă și câteva contraindicații.

Citește și: Lidia Buble și Cornel Ilie spun totul despre relația dintre ei:”Știm totul unul despre celălalt”

Beneficiile dovleacului pentru sănătate

Ce beneficii și contraindicații are dovleacul:

Reglează tensiunea arterială – consumul de dovleac este benefic pentru sănătatea inimii, iar datorită conținutului ridicat de potasiu, poate fi de ajutor în tratarea hipertensiunii
Reduce riscul de apariție a diabetului – semințele și pulpa dovleacului conțin substanțe care ajută la absorbția glucozei în țesuturi și la menținerea acesteia la un nivel optim și poate fi de ajutor în prevenirea apariției diabetului de tip 2.

Ține colesterolul sub control – dovleacul este bogat în antioxidanți care ajută la reglarea colesterolului și previne oxidarea  colesterolui rău (LDL).

Ajută digestia – datorită conținutului ridicat de fibre, dovleacul este benefic pentru îmbunătățirea digestiei și poate ajută în combaterea constipației.
Întărește sistemul imunitar – dovleacul conține o cantitate ridicată de vitamina C și betacaroten, ambele fiind benefice pentru întărirea sistemului imunitar. Odată ajuns în organism, betacarotenul este transformat în vitamina A, care declanșează producția de leucocite, celulelele albe din sânge care lupta cu infecțiile.
Stimulează pierderea în greutate – dovleacul are un conținut scăzut de calorii (sub 50 de calorii pentru 245 de grame) și este o sursă bogată de fibre, care sporesc senzația de sațietate, fiind de mare ajutor în curele de slăbire.

Citește și: Cleopatra Stratan, cerută în căsătorie la majorat! Cum arată inelul de logodnă oferit de Edward Sanda

Dovleacul previne apariția bolilor cardiovasculare

Ajută la îmbunătățirea vederii – betacarotenul ajută la menținerea unei bune vederi pe măsură ce îmbătrânim și reduce riscul de apariție a cataractei, una dintre principalele cauze care duc la pierderea vederii. Totodată, vitaminele C și E ajută la prevenirea radicalilor liberi care pot afecta celulele ochiului.
Previne apariția bolilor cardiovasculare – conținutul ridicat de potasiu, vitamina C și fibre din dovleac ajută la menținerea sănătății inimii și scad riscul de apariție a accidentului vascular cerebral.
Protejează pielea – vitamina C ajută la producerea de colagen, o proteine esențială pentru o piele sănătoasă. Totodată vitamina C, luteină și antioxidanții protejează pielea de acțiunea  nocivă a razelor ultraviolete.
Menține sănătatea aparatului urinar – semințele de dovleac ajută la ameliorarea simptomelor asociate prostatei și îmbunătățesc funcțiile aparatului urinar.
Îmbunătățește calitatea somnului – semintele de dovleac au un conținut bogat de magneziu care ajută la îmbunătățirea somnului.

Consumul de dovleac – contraindicații

Chiar dacă dovleacul are o mulțime de beneficii, există totuși și niște lucruri de care ar trebui să ținem cont atunci când îl consumăm. Deși are un conținut bogat în vitamine și minerale, dovleacul poate deveni și nociv, atunci când este consumat în exces.

Cele mai comune simptome sunt balonarea și durerile de stomac. Drept urmare, persoanele care suferă de gastrită, ulcer sau boală de refluz gastroesofagian le este contraindicat să consume dovleac în stare crudă sau în cantități mari.

Atât dovleacul, cât și dovleceii conțin și alcaloizi (substanțe toxice de origine vegetală), iar aceștia favorizează procesele inflamatorii.

Citește și: Fructele NU îngrașă! Un specialist în diabet și nutriție spulberă mitul cu date științifice. Ce trebuie să știți dacă vreți să slăbiți sănătos

Powered by WPeMatico

Articole similare

Sus
%d blogeri au apreciat: