Esti aici
Acasa => Sanatate => Care sunt planurile liderului electrificării pe patru roți pentru piața din România

Care sunt planurile liderului electrificării pe patru roți pentru piața din România

Reading Time: 5 minute


Combinând experiența de peste zece ani în domeniul vehiculelor electrice cu tehnologii dezvoltate în Formula 1, Renault are o ofertă de modele electrice și hibride fără egal pe piața locală. Hakim Boutehra, director general Cluster SE Europe în cadrul Grupului Renault, ne-a vorbit despre planurile ambițioase ale companiei din perioada următoare.

Cum arată în acest moment oferta de mașini hibride și electrice pe piața din România și ce planuri aveți pentru perioada următoare în această direcție?

Renault este recunoscut ca pionier al mobilității 100% electrice. În acest moment, gama de modele electrice și hibride ale Groupe Renault este una dintre cele mai complexe de pe piața din România. Renault ZOE, cel mai bine vândut vehicul electric în România, este deja la a treia generație. Acoperim zona de vehicule utilitare prin mo­delul Kangoo ZE, care permite micilor antreprenori și nu numai să își deruleze activitatea mult mai eficient, în timp ce Twizy este cvadriciclul care a devenit soluția perfectă în zonele urbane aglomerate. Expertiza dobândită în segmentul vehiculelor electrice de mai bine de 10 ani ne permite astăzi să oferim sisteme noi de alimentare hibride, dinamice și eficiente. În curând vom intra pe piață și cu primele modele echipate cu tehno­logie E-TECH ­Hybrid. Această nouă gamă se adaptează nevoilor oricărui client (distanță lun­gă, utilizare diversă urbană etc.) în funcție de tehnologia preferată, limi­tând în același timp emisiile de CO2 și diminuând consumul de combustibil, chiar și pentru călătorii lungi. Primele două modele din această zonă vor fi Clio E-TECH Hybrid (140 CP) și Noul Captur ­E-TECH ­Plug-in Hybrid (160 CP). Oferta de hibride va fi completată în 2021 cu modelul ­Renault Arkana, SUV-ul Coupé Hybrid, ­recent anunțat pentru Europa. În ceea ce privește marca Dacia, știu că toată lumea așteaptă primul ­vehicul electric al celei mai iubite mărci românești. Și va veni în 2021!

Cum au primit românii modelele hibrid și electrice?

Când am lansat Renault ZOE acum 5 ani, oamenii erau mai degrabă ­curi­oși, se interesau de baterie, au înțeles că un element important este autonomia și mult timp și-au construit discursul strict în jurul acestui aspect. Dar încă nu erau convinși să își asume în viața de zi cu zi o tehnologie atât de nouă. Renault a investit foarte mult în crea­rea de experiențe care să ajute la familiarizarea cu un vehicul electric. Și în România, după 5 ani de comercializare, ZOE a dovedit că a reușit să convingă clienții. De la an la an, cifrele sunt în creștere. ZOE a evoluat foarte mult și în ceea ce privește autonomia, dar și confortul și tehnologia la bord. Avem acum un model cu cea mai mare auto­nomie în clasa sa – 390 km WLTP (consum real) și lider de piață în România. Hibridele au deja o istorie, clienții le cunosc, lucrurile funcționează puțin mai ușor în materie de adoptare. Ceea ce aduce nou Renault este o tehnologie specială, diferită de cea a altor constructori auto, bazată pe experiența în EV și în dezvoltarea monoposturilor din F1. Peste 150 de patente stau la baza tehnologiei E-TECH, care echipează primele modele hibride de la Renault, și abia așteptăm să le vedeți în showroom-urile din întreaga ţară. Am deschis deja precomenzile pentru ­Captur E-TECH Plug-in Hybrid, ofe­rind clienților noștri posibilitatea să își rezerve mașina într-o echipare de top, la pachet cu o trotinetă electrică și o cască de protecție.

Cum au evoluat vânzările Dacia și ­Renault în acest an?

Vorbim despre o perioadă dificilă ­pentru toți, în care mobilizarea colegilor și a partenerilor a fost una incredibilă. Nu am închis niciun showroom, am reușit să asigurăm continuitatea pe partea de vânzare și service, implementând toate măsurile de siguranță necesare atât pentru angajați, cât și pentru clienți. Vânzările, deși afectate de contextul sanitar, au continuat pe un trend bun, pentru că ne-am adaptat foarte rapid. Pentru aceia care încă ezitau să plece de acasă pentru a-și cumpăra o mașină, am actualizat platformele de ­eCommerce Dacia și Renault care permit, încă din primăvară, achiziționarea integral online și livrarea vehiculului la domiciliu. Dacia continuă să fie lider de piață, iar Renault este în top 3 mărci importate. Sunt cifre care dovedesc faptul că agilitatea în vremuri de criză este cea mai importantă.

Cum promovați cele două mărci în această perioadă?

Acțiunile de marketing și comunicare au fost corelate cu lansările de noi modele, atât pentru Dacia, cât și pentru Renault. Folosim un mix optim de canale media, pentru a avea în final o acoperire cât mai largă pe audiența pe care ne-o dorim, cu afinitatea cea mai potrivită. Evident, mediul ­digital continuă să fie unul important, care permite o măsurare rapidă și valori­fi­carea impactului pe care îl au ­cam­paniile noastre. Cea mai recentă campanie este “Eu aleg online”, care își propune să familiarizeze audiența cu achiziția direct din platformele de eCommerce, explicându-le pașii și ­beneficiile acestui sistem.

Ați lansat în primăvară platforma de vân­­zări online de mașini. De ce ați făcut acest pas și cum a fost primit de clienți?

Platformele de eCommerce Dacia și ­Renault au fost lansate cu doi ani în urmă, cu singura diferență că, la acel moment, nu era posibilă achiziția integral online. Vorbeam despre rezer­va­rea, pe baza unui avans, a unei mașini, după care parcursul clientului conti­nua în showroom. În această primăvară, procesul de achiziție a fost integrat complet în platforme, permițând clienților nu doar să își aleagă mașina și să dea un avans, ci să o achite integral. Procedura de achiziție este intuitivă și rapidă. Fiecare client poate consulta ofertele disponibile pe site-uri cu ajutorul mai multor filtre de selecție (model, preț, culoare, tip combustibil, transmisie, capacitate cilindrică), astfel încât alegerea să fie cât mai potrivită nevoilor lui. Apoi, acesta poate finaliza procedura plătind factura finală a vehiculului sau își poate rezerva autoturismul selectat, achitând o taxă de 500 de euro (TVA inclus). Plata se face cu ajutorul unui card bancar de credit sau debit, prin intermediul unui procesator securizat de plăți. Atât contractul, cât și factura se vor transmite electronic de către un agent autorizat, ales în prealabil de ­client. Vânzările înregistrate în aceste două platforme sunt foarte bune, chiar avem un record de 30 de unități pe zi și peste 2.600 de clienți care au ales să cumpere online până acum.

Ce tip de clienți vor să cumpere mașina online?

Avem un mix foarte interesant de clienți în mediul online format atât din persoane fizice, cât și din firme mici și mijlocii. Aș spune că predomină cei ce văd reale avantaje în stocul disponibil online și în simplitatea de a alege o mașină din confortul casei sau al ­biroului. Aceștia fac parte majoritar din categoria de vârstă 35-50 de ani.

Ce lansări importante aveți planificate în perioada următoare?

Cele mai așteptate modele sunt cele din gama Dacia – Logan, Sandero și Sandero Stepway. Le-am dezvăluit deja în mediul online și publicului din România și urmează să le vedem fizic în showroom-uri până la finalul anului. Gama Renault va fi și ea completată de vehiculele cu tehnologia E-TECH Hybrid despre care vă povesteam mai devreme. Suntem convinși că toate aceste noutăți vor fi bine primite de către români.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 347 (15 octombrie – 15 noiembrie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

The post Care sunt planurile liderului electrificării pe patru roți pentru piața din România appeared first on Revista Biz.

Powered by WPeMatico

Articole similare

Sus
%d blogeri au apreciat: