Esti aici
Acasa => Familie => BRADUL MĂNECIU investește în design, pentru a realiza produse competitive pe piețele internaționale

BRADUL MĂNECIU investește în design, pentru a realiza produse competitive pe piețele internaționale

Managementul companiei crede că anul 2020 a fost unul atipic, când s-a vândut pentru că oamenii au stat în case, dar cheltuielile de producție au crescut odată cu respectarea condițiilor impuse de criza sanitară. Însă în 2021 s-a înregistrat clar o scădere.

 

Ing. Adrian Pupeză, director general BRADUL MĂNECIU: Piața externă este normal să o pierzi, din moment ce nu circuli. Se simte lipsa târgurilor, a delegațiilor. În 2021, împreună cu partenerul meu din Olanda am fost la târgul de la Bruxelles. Am simțit că oamenii vor să se reorienteze către produsele de mobilier realizate în Europa, chiar în Europa de Est, în detrimentul celor produse în Asia. Am stabilit nu doar contacte, dar am dat detaliile cerute, ne-am pus de acord și pot spune că, în urma participării, am obținut comenzi ferme.”

 

Directorul general al companiei susține că anul 2021 a fost mai greu ca 2020 și mult mai dificil ca anii trecuți. Pe lângă lipsa interacțiunii cu posibilii clienți, au fost fluctuațiile materiilor prime, instabilitatea economică și politică.

 

 

„Din punctul meu de vedere ar trebui un agreement pe termen scurt și mediu, cu viziune pe termen lung, între stat și mediul privat. Să ni se explice care este direcția, care este interesul economic al momentului. Ne bazăm pe agricultură, pe producție, încotro mergem? În speță, în privința producției de mobilă, trebuie să avem o politică de valorificare superioară a lemnului. Materia primă lemnoasă se vinde de 2-3 ori mai scump la licitații, prețurile nu sunt doar exagerate, ci nerealiste. Noi, producătorii de mobilă, nu avem nicio șansă în fața celor care fac export de buștean. Legea este interpretabilă, s-a pus doar lemn rotund, lemnul ecarisat nu și, în continuare, se exportă buștean. Iar criza de lemn se va adânci și mai mult din cauza evaluării amenajamentelor silvice. În noul Cod Silvic, din 2022, 50% din masa lemnoasă trebuie exploatată de către ROMSILVA în regie proprie, ceea ce înseamnă că firmele de exploatare vor licita doar pe 50% și, din nou, va crește artificial prețul masei lemnoase. Licitația electronică pe care o organizează ROMSILVA nu este, în niciun caz, în avantajul producătorilor de mobilă. Era normal să fie sprijiniți cei care dau mai multă valoare lemnului. Însă, toată lumea se înscrie, noi anunțăm de la început că suntem posesori de certificat de atestare și ne exprimăm dreptul de preempțiune, dar imediat apar cei care cresc prețul exagerat, astfel încât noi nu ne mai permitem să cumpărăm”, explică Adrian Pupeză.

 

 

Probleme mari și cu forța de muncă

 

„Am încercat să aducem forță de muncă din afara țării, însă și aici ne izbim de birocrație. Deși dosarele lor de muncă sunt aprobate, lipsa de personal din ambasadele României face ca înregistrarea dosarelor să fie greoaie, iar procesul să dureze câteva luni”, spune managerul companiei.

 

 

Ca să supraviețuim pe piața internațională, trebuie să devenim competitivi, să avem un raport corect calitate-preț

 

BRADUL MĂNECIU produce canapele, fotolii, scaune, dormitoare, livinguri, mobilă pentru hotel, piese de mobilier pentru bar și restaurant, în stil clasic sau modern, pe dimensiuni variate și finisaje din lemn masiv, cu tapițerii într-o gamă largă de culori. 70% din producția BRADUL MĂNECIU este realizată pentru export, restul intern, pentru HoReCa, dar și pentru proiecte rezidențiale.

 

Colecțiile BRADUL MĂNECIU sunt pline de viață, din materiale în trend, nuanțate în culori îndrăznețe, pentru a evidenția obiectele de mobilier și a înveseli interioarele clasice

 

Dr. arhitect Ioana Dan: „În 2022, vom aborda un nou look al produselor, le vom schimba înfățișarea, prin tapițerii și prin culori. Noi am adus de mulți ani în piață plușurile și bucleurile, văd că acum și marii producători de tapițerii le consideră în trend, așa că ne vom prezenta respectând tendințele europene. Ne place să creăm design de obiect nou, dar suntem și influențați de marii designeri care dau trendul. De exemplu, urmărim că se impune o anumită formă de fotoliu, că se recomandă o anumită adâncime la canapea, că se reintroduce metalul în mobilierul greu. Avem liniile noastre de mobilier, dar ne plac provocările. De exemplu, acest pluș denumit Teddy, care este foarte la modă, va fi implementat și pe produsele noastre.”

 

Arhitectul Ioana Dan colaborează cu Bradul Măneciu din anul 2014. La sugestia specialistului, compania a produs colecții adaptate tendințelor internaționale, dar a realizat și produse noi, care au impus trendul în zona tapițeriilor.

 

 

„Ca să poți lucra cu producătorii, trebuie să deții limbajul potrivit, iar asta înseamnă să ai cunoștințele de bază. Trebuie să știi ce să ceri, pentru ca inginerii din producție să-ți poată executa proiectele. Trebuie să facem echipă. Eu înclin către stilul eclectic, pentru că îmi place extraordinar de mult mobilierul englezesc. Am aprofundat foarte mult modelul Chesterfield, iubesc tapițeriile, interioarele cu mobilier greu, îmi plac bibliotecile cu personalitate, nu doar rafturile cu cărți, îmi plac tapițeriile cu pattern-uri încărcate și cred că este o mare provocare să știi să le combini și să le pui în valoare. Îmi place mobilierul din lemn. Având deja o linie, mi s-a selectat și clientela. Cei care preferă stilul meu știu unde să vină. Dacă primesc un proiect scandinav, din cauză că acest stil nu mă reprezintă, prefer să îl dau mai departe unui coleg, care să-l implementeze cu mai mult talent, iar eu să lucrez pe nișa pe care mi-am ales-o. Cred că aceasta este o mare calitate în meseria noastră: fiecare să își vadă de nișa lui și să știe clar ce i se potrivește, să lucreze pe linia pe care a aprofundat-o”, mărturisește arhitectul.

 

 

Pe piața internă, au în desfășurare mai multe proiecte rezidențiale, de birouri, dar și în HoReCa.

 

„Avem un proiect foarte frumos acum, o vilă neo-clasică în centrul Bucureștiului, unde o să instalăm un birou notarial renumit. Suntem onorați să ne ocupăm de această amenajare. Am început cu mansarda unde implementăm un stil modern, dar cu nuanțe neo-românești. Este o provocare să respecți un stil arhitectural, să îl pui în valoare, să aduci lucruri noi, pe care, de asemenea, să le valorizezi”, spune Ioana Dan.

 

 

Este foarte important ca, atunci când deschizi ușa casei tale, să fie frumos, să te reprezinte

 

„Le-aș recomanda românilor să investească în zona de zi a casei, să nu facă rabat la calitate, să se deschidă către frumos. Să aprecieze meseriile de arhitect, designer, decorator. Fiecare om are niște aptitudini, știe să citească niște personalități și poate ajuta la personalizarea spațiului”, afirmă arhitectul .

 

 

 

Detalii pe instagram.com/bradul_maneciu_furniture,  bradul-maneciu.ro

 

 

 

Mai multe aticole despre BRADUL MĂNECIU, AICI

 

 

Articolul BRADUL MĂNECIU investește în design, pentru a realiza produse competitive pe piețele internaționale apare prima dată în Revista Mobila.

Powered by WPeMatico

Articole similare

Sus
%d blogeri au apreciat: